مشاوران یاسان

روانشناسی کودک، نوجوان و خانواده

مشاوران یاسان

روانشناسی کودک، نوجوان و خانواده

تحصیل در اتریش

ادامه تحصیل در اتریش

کشور اتریش در بین کشور های پرطرفدار قرار گرفته است از این رو ادامه تحصیل در اتریش یکی از انتخاب های پر طرفدار در بین دانشجویان ایرانی می باشد. تحصیل در کشور اتریش به دلیل سیستم آموزشی قوی و همچنین هزینه های کم تحصیلی، بسیار رایج و پر طرفدار بوده و هدف بیشتر دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. دانشگاه های کشور اتریش نیز در بین دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته اند. علاوه بر این ها این کشور از شرایط اجتماعی و تحصیلی بالایی برخوردار بوده و در این کشور برای دانشجویان بین المللی ارزش زیادی قائل می شوند. در ادامه شرایط تحصیلی در مقاطع مختلف در اتریش را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ادامه تحصیل در اتریش در مقطع لیسانس

معمولا بسیاری از افراد دوره های کاردانی را در کشور خود گذرانده و برای ادامه تحصیل در اتریش با مدرک فوق دیپلم به این کشور مهاجرت می کنند. برای ادامه تحصیل در کشور اتریش در مقطع لیسانس و اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش در وهله ی اول شما می بایست مدرک دیپلم خود را به همراه قبولی در کنکور به همراه داشته باشید. افراد در مقطع کارشناسی در اتریش می توانند در انواع رشته ها تحصیل نمایند. طول مدت تحصیلات کارشناسی در اتریش ۴ سال است. این مقطع در اتریش شامل ۳۰ واحد می باشد. البته عده ای از افراد در برخی از رشته ها نیز می توانند این دوره را در ۳ سال نیز به پایان برسانند. شما می توانید بدون مدرک زبان نیز در این مقطع تحصیل کرده و یا مدرک زبان را از کالج های اتریش اخذ نمایید.

ادامه تحصیل در اتریش در مقطع فوق لیسانس

تحصیلات کارشناسی ارشد در اتریش به دو صورت امکان پذیر است. افرادی که در کشور خود موفق به اخذ قبولی از دانشگاه های دولتی شده اند می توانند با صلاحدید دانشگاه مورد نظر بدون آزمون دیگر و به صورت پیوسته در اتریش ادامه تحصیل دهند. اما در صورتی که افراد از دانشگاه های آزاد مدرک کارشناسی خود را اخذ نموده باشند می بایست به صورت نا پیوسته و با آزمون وارد کارشناسی ارشد شوند. طول مدت کارشناسی ارشد در اتریش شامل یک دوره ی ۲ ساله می باشد و امکان مشغول شدن به کار پس از پایان تحصیل وجود دارد.

ادامه تحصیل در اتریش برای مدرک دکتری

طول دوره های دکترای اتریش ۳ تا ۵ سال است. زبان تحصیل در این مقطع انگلیسی است بنابراین شما می بایست دوره های زبان انگلیسی را در کشور خود و یا در اتریش گذرانده باشید. ادامه تحصیل در مقطع دکترا در اتریش بسیار ارزان می باشد و شهریه های آن به صورتی است که رایگان تلقی می شود. نمره ی زبان شما باید ۵ یا ۶ باشد تا بتوانید موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش شوید. در زمان تحصیل دکترا در کشور اتریش شما اجازه کار در حدود ۲۰ ساعت در هفته را دارید. یکی دیگر از الزامات تحصیل دکترا در کشور اتریش دارا بودن مدرک تحصیلی فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر است. این دوره در اتریش همانند کشور های دیگر بیشتر شامل دوره های تحقیقاتی و پروژه ای می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.