مشاوران یاسان

روانشناسی کودک، نوجوان و خانواده

مشاوران یاسان

روانشناسی کودک، نوجوان و خانواده

مشاوره کودک و نوجوان



مشاوره کودک و نوجوان 

مشاوره کودک و نوجوان در بسیاری از مراکز مشاوره صورت می پذیرد چرا که همه اهمیت این سن و سال را دریافته اند و درصدد هستند که انسان هایی موفق تربیت کنند .

در این مقاله قصد داریم به تعریف روانشناسی کودک و نوجوان بپردازیم و اهمیت این مساله را که برای شما شرح دهیم که مشاوره کودک و نوجوان چقدر مهم است و والدین بایستی به حالات روحی و رفتارهای فرزندان خود توجه کنند .

مرکز مشاوره کودک و نوجوان 

مرکز مشاوره نوجوانان و کودکان به صورت تلفنی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در این خصوص می باشد و با ارائه راه حل های صحیح سعی در حل مسائل و مشکلات شما دارد . 

دوره نوجوانی دوران حساس و مهمی است که دختران و پسران دغدغه‌ های ذهنی زیادی دارند و برای والدین اغلب دوره سختی است چرا که با تغییرات فرزند خود مواجه می شوند و اغلب در نوع برخورد و رفتار خود با فرزندشان دچار تردید و دودلی می‌ شوند.

این مسئله که در دوره نوجوانی دختران و پسران چه خصوصیاتی دارند و از لحاظ رشد جسمی، شناختی، اجتماعی و… چه تغییراتی می‌ کنند و رفتار و برخورد مناسب، دغدغه ذهنی نوجوانان است.

مشاوره کودک و نوجوان تلفنی

روانشناسی کودک و نوجوان بیان میدارد که در دوران نوجوانی اصول اولیه باورها و اصول زندگی فرد بر اساس شالوده روانی شکل گرفته در دوران کودکی، شروع به ایجاد شدن می کند. بر اساس روانشناسی کودک و نوجوان در دوران نوجوانی سرعت یادگیری مستقیم بسیار بیشتر میشود و نوجوان بر اساس تغییرات شگرفی که در ساختار ذهنی او ایجاد میشود شروع به تکمیل کردن تربیت دوران کودکی میکند، در ادامه روانشناسی کودک و نوجوان، نوجوان باورها را میسازد، باورها در تمام جنبه های زندگی در این دوران شکل میگیرد. از نظر روانشناسی کودک و نوجوان، در دوران نوجوانی لوب پیشانی مغز که مسئول کنترل تکانه های رفتاری است شروع به رشد میکند و این بخش از مغز در واقع بخشی است که از همه قسمتهای مغز دیرتر تکامل می یابد. از این رو رفتارهای نوجوان در این دوره بسیار عجیب و غیر عادی می نماید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.