مشاوران یاسان

روانشناسی کودک، نوجوان و خانواده

مشاوران یاسان

روانشناسی کودک، نوجوان و خانواده

اوتیسم در کودکان


اوتیسم در کودکان 

اوتیسم در کودکان به یک معضل جدی برای خانواده ها تبدیل شده است چرا که این بیماری در آینده ی کودک تاثیر زیادی می گذارد عدم تعلیم کودکان اوتیسم در خانواده و یا مدرسه شدت این بیماری را افزایش می دهد و در بزرگسالی مشکلات زیادی را برای او به همراه خواهد داشت . 

اوتیسم در بزرگسالان به دلیل عدم آشنایی خانواده ها با روش های جدید درمان این بیماری است , به کارگیری روش های دارویی و آموزشی در سنین پایین می تواند تا حد زیادی از شدت آن جلوگیری کند .

درمان اوتیسم در کودکان 

برای درمان بیماری اوتیسم کودک باید تحت نظر پزشک باشد و والدین کاملا بر اساس گفته های پزشک عمل کنند . هرچند درمان قطعی اوتیسم وجود ندارد، ترکیبی از درمان های خانگی و مدرسه‌ای می تواند به درمان این بیماری کمک نماید. اما در ابتدا کودک بایستی تست اوتیسم بدهد , هدف درمان افزایش عملکرد کودک با کاهش شدت بیماری می باشد , راه درمان اوتیسم خفیف با نوع شدید آن متفاوت است و پزشک کودکتان بسته به مشکل و شدت آن یکی از درمان های زیر و یا ترکیبی از آنها را پیشنهاد می کند.

علت بیماری اوتیسم در کودکان 

همانطور که گفته شد دلیل این بیماری هنوز کشف نشده اما عوامل متعددی می تواند در رشد و یا بهبود بیماری اثرگذار باشد والدین با توجه بیش تر به کودکان در صورت بروز بیماری می توانند هرچه سریعتر روند رشد آن را کاهش دهند  : 

این عوامل شامل:

جنسیت کودک : پسرها چهار تا پنج برابر بیشتر در خطر ابتلا به بیماری اوتیسم هستند.

سابقه خانوادگی : در خانواده هایی که یک کودک مبتلا به اوتیسم وجود دارد، خطر اینکه کودکی دیگر با این بیماری داشته باشند بیشتر است. همچنین خیلی غیرمعمول نیست که پدر و مادر و یا سایر اقوام نزدیک کودک مبتلا به اوتیسم، در ارتباط با دیگران و … مشکلاتی داشته باشند.

سایر اختلالات : کودکانی که بیماری خاصی دارند بیشتر از کودکان سالم در خطر ابتلا به بیماری اوتیسم هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.