مشاوران یاسان

روانشناسی کودک، نوجوان و خانواده

مشاوران یاسان

روانشناسی کودک، نوجوان و خانواده

مزیت های مشاوره غیر حضوری

مزیت مشاوره

یکی از ابتدایی ترین و اساسی ترین نیاز ها جهت پیشرفت ، داشتن مشاور جهت انجام کارها می باشد. این مشاوران از املاک ، فروشگاه تا مشاوران تحصیلی و مشاوره روانشناسی را شامل می شوند. با در نظر گرفتن این مهم که همه ما در درجه اول در راستای داشتن زندگی بهتر تلاش می کنیم، در نتیجه نیازمند گرفتن مشاوره از افراد متخصص هستیم.

این باور که هر کس که به مشاور رجوع می کند بیمار است کاملا غلط می باشد . چرا که یک مشاور روانشناس می تواند با استفاده از علم روز دنیا و روش های استاندارد با در نظر گرفتن فرهنگ هر منطقه در راستای داشتن زندگی بهتر ، شناخت خود ، ارتباطات موثر ، پیشرفت شغلی و مالی و بسیاری موارد دیگر به افراد کمک کند .

انواع مشاوره غیر حضوری


مزیت های مشاوره غیر حضوری


در حال حاضر از طرفی مشاوره با متخصصان با موانع زیادی روبرو شده و از طرفی دیگر اهمیت بیشتری پیدا کرده است. برای مثال در راستای مشاوره خانواده برای تربیت فرزندان میتوان موارد زیر را نام برد :

·         افزایش مشغله والدین در سال های آتی

در راستای تامین مخارج خانواده، والدین زمان بیشتری را برای کار کردن و کسب درآمد اختصاص می دهند. بدیهی است این کار سبب کاهش زمان با هم بودن در خانواده می شود. از طرفی کودکان زمان بیشتری در مدارس و مهد ها می گذرانند که این خود باعث دوری از والدین می گردد. در نتیجه جنس با هم بودن در خانواده ها نسبت به قبل متفاوت می شود. این تفاوت نیازمند فعالیت های متفاوت نیز هست. با کمک مشاوره، والدین و فرزندان می توانند روش های با هم بودن و تعامل در خانواده را با هزینه کمتر و در زمان کوتاه تر بیاموزند و اجرا کنند .

·         تجربه کمتر زوج های جوان برای تربیت فرزند

مانند زمان گذشته مادر بزرگ و پدربزرگ و سایر فامیل در دسترس نیستند تا بتوانند والدین را در راستای تربیت فرزندشان راهنمایی کنند. هر چند بسیاری از راهنمایی های رفتاری پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها از نظر علم روان شناسی غیر قابل قبول است اما میتوانند تجربیات خود را در اختیار فرزندانشان قرار دهند. 

·         تغییر روش های تربیتی

با توجه به تغییر شرایط زندگی و پیشرفت روزافزون علم ،  متد ها و روش های تربیتی هر روز در حال تغییر و بهینه تر شدن هستند. در این بین نیاز به یک مرکز برای جستجوی روش های تربیتی موثر و سازگار با فرهنگ هر منطقه کاملا مشخص است. 

مشاوره تلفنی

در این میان مشاوره تلفنی  یکی از بهترین انواع مشاوره غیر حضوری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.