مشاوران یاسان

روانشناسی کودک، نوجوان و خانواده

مشاوران یاسان

روانشناسی کودک، نوجوان و خانواده

مشاوره تلفنی کودک و نوجوان


مشاور کودک

همه والدین در تربیت فرزندانشان ممکن است دچار مشکلاتی باشند و البته خیلی‌ها فکر می‌کنند که از مشاوره بی‌نیاز هستند و می‌توانند به تنهایی از پس این مسایل بر بیایند و آنها را کنترل کنند.

اگر چه همه ما به کمک مشاوره با متخصصین می‌توانیم در امر تربیت فرزندانمان موفق‌تر باشیم، اما گاهی دوران کودکی و نوجوانی برای فرزندان ما مسایلی بوجود می‌آورد که نیاز به مراقبتهایی تخصصی‌تر و حرفه ای تر  پیدا می‌کنند، در چنین شرایطی اگر دیر متوجه مشکل شده وبرای کمک گرفتن از متخصصین اقدام نکنیم ممکن است فرصت های بررسی رفتار و بهینه کردن رفتار فرزندمان را از دست بدهیم و آنوقت است که از این تأخیر پشیمان خواهیم شد.  در این میان مراجعه به مشاور روانشناس کودک و نوجوان می تواند به میزان زیادی به والدین برای رشد و پرورش و تربیت فرزندشان کمک کند.

مشاوره کودک و نوجوان

پدر و مادر ها باید بپذیرند که در زمینه تربیت فرزند ممکن است تجربه کافی نداشته باشد و درمواردی نیز کمک گرفتن از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها نیز نمیتوان راه حل این مشکلات و مسائل باشد . بنا براین داشتن یک مشاور تربیت کودک ونوجوان می تواند به طور بسیار موثری به والدین در راستای تربیت فرزندشان کمک کند.

مشاوره کودکان در مقایسه با بزرگسالان احتیاج به وقت ، توجه و دقت بیشتری دارد . اگر قرار باشد که برای همه گروههای سنی از یک روش و متد مشاوره ای استفاده کنیم قطعا به جواب نخواهیم رسید و در مواردی نیز کودک  با ما ارتباط برقرار نخواهد کرد در تنیجه حس اعتماد در او ایجاد نمیشود و درد و دل ها و مشکلات خود را برای ما بازگو نخواهد کرد. بنا براین متد درمانی او یا به مدت زیادی طول خواهد کشیدو یا با مشکل روبرو خواهد شد .

یک مشاوران کودک باید به او این اجازه را بدهد تا به صورت راحت و آزادانه درباره ی رازها و یا هرآنچه او را آزار میدهد سخن بگوید . مشاور کودک و نوجوان می تواند در کنار مشاوره کلامی از روش های مفید دیگری نظیر بازی درمانی،بازی با گل رس ، رسم اشکال هنری متنوع و پرسیدن نظر کودک و تست های روان شناسی متناسب با سن کودک نیز استفاده کند.

چرا مشاوره تلفنی ؟

بهوش باشید و مسائلی که حتی به نظر خودتان کوچک هستند را جدی تلقی کنید و اگر مشغله ی کاری دارید و فکر می کنید مراجعه ی حضوری به مراکز مشاوره و صحبت کردن به صورت حضوری با مشاور کودک ، اتلاف وقت و هزینه است ، می توانید به راحتی با مشاوره تلفنی آنلاین ، مشاوره تلفنی رایگان از طریق تلفن منزلتان با شماره تلفن هایی که در صفحه موجود است ، تماس گرفته و از همانجا در منزل خودتان ، پیگیر مسائل مربوط به کودکتان باشید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.